E greu cu adaptarea la gradinita si integrarea in comunitate :(

Vineri am mers pentru prima data la gradinita. La Eurokid. Si, drept sa spun, mi se pare ca este cea mai grea perioada prin care am trecut pana acum cu David.

Nu ii place deloc. Nu se adapteaza, plange foarte mult. De mancat, mananca bine. De dormit, doarme bine. De educatoare s-a atasat, insa nu se integreaza printre copii. Nu vrea decat in bratele educatoarelor, altfel plange si striga „mama”. Dimineata este cat de cat mai bine, dar dupa somnul de pranz incepe taraboiul.

Nu inteleg de ce nu merge la copii, pentru ca in parc, la locuri de joaca sau cand ne intalnim cu prieteni cu copii se duce la ei fara probleme. Chiar ma gandeam ca este sociabil si ca o sa ii placa la gradinita.

Stiu, abia a mers 3 zile, a intrat intr-un mediu strain, alaturi de persoane straine. Este bulversat si confuz. Am inteles ca perioada de adaptare este de 3 saptamani – o luna, dar nu imi place sa il stiu si sa il vad pe camera cum plange mereu.

Mai sunt pe aici mamici cu mai multa experienta care sa spuna cum si-au ajutat piticii sa se adapteze mai usor la gradinita?

 

 

15 Responses to E greu cu adaptarea la gradinita si integrarea in comunitate :(

  1. cojocarii says:

    imi pare tare rau ca treceti prin aceasta etapa… 😦 As vrea sa pot spune ceva … insa nu am experienta la acest capitol. Sper din suflet sa depasiti repede aceasta etapa.
    PUPAM

  2. Cristina says:

    Imi pare rau ca e asa de grea acomodarea, nici eu nu am experienta, poate cu rabdare din partea educatoarelor si a voastra, a familiei, va reusi sa se integreze!

  3. ella, stai linistita, va trece aceasta perioada. fix asa au patit niste prieteni de-ai mei. fata lor o tinea mereu pe educatoare de mana, nu voia sa socializeze, plangea dk educatoarea nu statea langa ea. in timp, s-a adaptat. acum e cel mai vorbaret si sociabil copil. va trece,ai rabdare

  4. Ella says:

    Si eu sper ca se va obisnui, sper doar sa treaca repede perioada asta. Din fericire, educatoarele au rabdare cu el, se poarta frumos. Si copiii se mai duc la el, vor sa se joace, deci presupun ca e doar o chestiune de timp :).
    Multumesc pentru incurajari :).

  5. Ioana says:

    Buna
    Eu n-am mai revenit cu impreii de la gradinita…pentru ca in cele din urma am renuntat! Am mers exact 3 saptamanai (din prima zi cand am fost si pana in ultima) dar cu intermitente, pentru ca a fost si racita intre timp Ilinca. Ea n-a reusit sa se integreze nici cu copiii nici cu educatoarea, asa ca am renuntat, cand comportamentul ei a devenit din ce in ce mai rau. Se trezea noaptea plangand sa nu o duc la gradi, nu mai suporta sa ies din camera si sa ramana singura, nu mai vea pe nimeni in jurul ei, decat pe mine… Asta e, speram sa ne adaptam mai tarziu, vom mai incerca, dar in niciun caz cu EuroKid!

  6. roxana says:

    Ioana, imi pare rau:(.
    Eu va urmaresc din umbra pentru ca ne pregatim si noi de gradi, tot in zona, si eram curioasa.
    A fost vreo problema cu Eurokid? Te-a deranjat ceva?
    Sau a fost doar o problema de necompatibilitate intre pitica ta si educatoare?
    Scuze ca te deranjez, dar doar asa pot afla info la prima mana. Stii si tu ca la vizita la gradi toate sunt prezentate minunat…

    • Ioana says:

      Buna Roxana,
      Scuze de intarziere, dar acum am vazut comentariul tau. Educatoarele la EuroKid au o abordare incadrata in niste tipare si o apica la toti copiii indiferent ca sunt mai sensibili sau nu. „Lasati doamna, ce daca plange… toti plang! O sa-i treaca”. Ei uite ca la a mea nu i-a trecut si acum cand aude de gradinita ….. Pe langa asta, n-am reusit sa primesc user si parola sa-mi vad copilul de acasa. Asistenta vine de 3 ori pe saptamana si daca copilul nu vrea sa deschida gura, nu-i nicio problema, nu-l mai controleaza, am vazut copii lasati cu antibioticele in gradinita ca sa-i fie admministrat tratamentul acolo, in conditiile in care la inscriere, directoarea mi-a spus ca copiii raciti si cu tratament de antibiotice, n-au ce cauta…

      • Ella says:

        Ioana, imi pare rau ca nu a functionat :(.
        Noi ne-am acomodat, iar acum este fericit. Cu siguranta insa conteaza foarte mult relatia pe care si-o stabileste el cu educatoarea. Nu sunt sigura ca toate educatoarele aplica tiparul. Stiu ca David a fost tinut foarte mult in brate, la inceput, pentru ca numai asa statea. Si incet, incet l-au lasat singurel si a inceput sa se joace. Pe alt copil, in schimb, nu il tin deloc in brate, pentru ca asta este dorinta parintilor.

        Oricum, regula cu gradinitile este ca trebuie sa te lasi condusa de copil. Daca el nu vrea si nu vrea, atunci nu e cazul sa insisti. Sper ca la urmatoarea incercare sa gasiti o educatoare care sa stie sa stabileasca o relatie de incredere cu micuta ta.

  7. Amy says:

    Buna!
    Este o perioada foarte dificila. Eu am doua fete, de varste diferite. Am avut probleme cu amandoua cand le-am dus prima data la gradinita, insa cea mica a facut o criza foarte urata. Nu vreau sa te sperii sau sa te intristez spunandu-ti toata povestea noastra. A fost cumplit. Am fost nevoita sa renunt la serviciu si sa raman cu ea acasa. Cand s-a simtit ea pregatita, pe la 3 anisori si jumatate, s-a adaptat mai bine, dar totul a fost treptat.
    La inceput am dus-o doar pana la pranz si nu chiar in fiecare zi. Apoi, am si lasat-o sa doarma acolo, din cand in cand. Nici acum nu este prea sociabila, dar ii place la gradinita, pentru ca, recunoaste si ea, este locul unde isi consuma energia, pentru ca are copii cu care sa se joace.

  8. Amy says:

    A! Venisem sa va invit la un concurs, dar am uitat 🙂

    Daca va face placere, va asteptam cu drag
    http://www.casutacopiilor.info/concurs-pentru-copii-de-ziua-mediului-inconjurator/

  9. Jucarii says:

    Salut, ne-am hotarat sa promovam blogul Lumea Piticilor, insa avem nevoie de acceptul vostru si de un comentariu la acest articol: http://www.tarajucariilor.ro/blog/bloguri-despre-copii-promovare-gratuita. Va citim si speram ca suntem vizitati de voi 🙂

    Cu prietenie, Tara Jucariilor.

  10. roxana says:

    Da..asa ne-au spus si noua la Elite, dar intre timp am aflat de la o prietena ca nu e chiar asa. Ca aia cu vizita medicala zilnica e o poveste….
    Of…daca la astea scumpe e asa, cum e la alea mai ieftine?
    MErsic mult Ioana pentru raspunsuri.

  11. oana dumitru says:

    buna,

    am si eu fetita la eurokid, de o saptamana….ana din grupa celor foarte mici
    s-a acomodat minunat, a plans doar in prima zi foarte putin, e vesela, se bucura si ca merge si ca pleaca de la gradi…..eu nu-mi revin din uimire (poate si faptul ca are un frate mai mare a ajutat-o)
    e colega cu david?

    • Ella says:

      Buna,

      Da, e colega cu David.

      Si se pare ca David o place, pentru ca dimineata cand ii spun ca merge la gradi (intre timp s-a acomodat si el foarte bine) o striga: „Ana, Ana, Ana” :)). Si o mai striga si pe educatoare, „Ami, Ami”.

      Cu siguranta pe Ana a ajutat-o faptul ca are un frate mai mare, la David a fost mai greu la inceput, dar acum este ok, ii place.

      Ce parere ai de gradinita pana acum? Eu momentan sunt multumita, sper sa ramana ok in continuare.

      • oana dumitru says:

        buna,

        si eu sunt multumita
        au grija de ei, Ana nu s-a imbolnavit , doar ca am senzatia ca nu prea ies afara.
        cred ca am avut noroc de o educatoare antrenata cu copii micuti.

        Ana a invatat lucruri noi (imi place cum spune ” bye bye miss”), a stat o zi acasa si a vrut sa-i fac codite ca „ami”….e drept ca au invatat sa si muste….dar asa creste
        pana la urma m-am dumirit si eu ca David e vecinul de patut al Anei ( l-am recunoscut din poza )

Lasă un răspuns

