Primele analize de sange ale lui David

De cand cu serviciul, nici nu am apucat sa povestesc despre primele analize de sange ale lui David.

A fost groaznic. Cea mai urata experienta de cand am copil. Si ma cutremur la gandul ca trebuie sa i le refac :(.

Dar sa o iau cu inceputul. Pentru ca el a trecut de ceva timp de un an si pentru ca eu am mostenit, pe linie materna, un sange destul de prost, cum zice mama (cazuri de leucemie, hemofilie plus ca mai toti avem anemie), am zis sa merg cu David sa ii fac primele analize de sange. Sa vedem cum stam.

Asa ca, acum vreo 2 saptamani, intr-o zi de sambata, ne suim in masina cu directia Medlife. Noi suntem o familie fericita cu 3 abonamente platite de angajator, asa ca profitam din plin de ele.

La Medlife era plin de copii veniti cu diverse probleme. Fericire mare pe capul lui David ca avea cu cine sa se joace, ingrijorare maxima pe capul meu pentru ca imi era teama sa nu ia una-alta de la copii.

Vine randul nostru. Intram in cabinet, instant incepe sa urle.

Mai intai, exudatul faringian si nazal. Cosmin (sotul) tine copilul strans, cu o mana ii imobilizeaza capul. Eu tin picioarele. Copilul urla si se zbate. Doctorul baga betele alea mari in gura si in nas.

Cu chiu cu vai linistesc baiatul si incepe iar chinul. Ma asez cu el pe scaun, il tin strans, strans, Cosmin ii tine mana, ca sa nu se miste. Copilul se zbate, urla, isi pierde respiratia aproape, pana cand doctorita ii ia 3 (da, TREI) eprubete de sange.

A fost un chin. Am stat, la propriu, o ora acolo, pe urma, ca sa il linistesc. Iar pentru ca rezultatele au aratat streptococ auriu in nas si glicemia ridicata (o avea legatura cu faptul ca manca 3 banane pe zi?), suntem la tratament si o sa trebuiasca sa ii refacem analizele.

Doctorii mi-au zis ca nu se poate lua sange din deget. Stie cineva vreo metoda prin care sa nu mai trec prin ce am trecut cu el acum doua saptamani?

10 Responses to Primele analize de sange ale lui David

  1. cojocarii says:

    imi pare tare rau ca ati trecut prin asa ceva. As vrea sa iti pot da o solutie, dar cum Maria e mai mica nu stiu ce sa spun,…. Noi i-am facut analize la 6 luni si atunci a fost nesperat de bine, dar eu nu am ascultat sfaturile asisentai sa o tin impbilizata asa cum dorea ea. Eu stiu ca Maria n suporta sa ii fie imobilizat capul, iar ea imi spunea sa i-l tin intr-o parte…. eu am impbilizat bine manuta si picioarele si ea a miscat din cap in voie. A scancit doar un pic de tot… si tot 3 eprubete i-a luat…
    Esti deja a doua mamica la care aud de stafilococ si cred ca o sa luam si noi exudat cat mai curand. Macar sa stiu…
    Tinem pumnii pentru rezultatele de la „bis”.

  2. Ella says:

    O sa incerc sa nu ii imobilizez capul data viitoare, sa vedem cum merge. Cat despre stafilococ, din cate mi-a spus doctorita, este intalnit la multi oameni, pe piele sau pe mucoasele nazale si poate produce diverse afectiuni, inclusiv bronsite. Eu il suspectez ca fiind cauza numeroaselor bronsite si episoade febrile pe care le-a avut David.
    Partea mai nasoala este ca medicul a prescris Floxal, administrat in ochi, in coltul dinspre nas. Sa gaseasca ea insa copil care sa stea sa ii pui picatura un ochi. De 3 ori pe zi, adica o data la pranz, cand e doar soacra-mea cu el. Nicio sansa. O sa o sun maine sa imi dea o alternativa.
    Si da, mai bine ii faci si tu un exudat, mai bine sa stii si sa tratezi. In general, dupa 1 an, e bine sa ii faci diverse analize. La no urmeaza si un consult oftalmologic.

    • cojocarii says:

      eu am fost mai maniaca si am intepat-o „de control de la 6 luni” si tot atunci am facut si primul control oftalmologic (la infosan – o clinica specializata in oftalmo pediatrica, de care am fost extrem de multumita). avem revenire in mai… daca nu ai un medic bun la care sa mergi iti recomand cu incredere infosanul – numai de bine am auzit despre ei si ca dovada le vin copilasi din toata tara.

      • Ella says:

        Multumesc mult! Chiar eram in cautarea unui medic bun. Nu am pe nimeni, chiar vorbeam cu sotul meu si ne intrebam daca exista oftalmologici specializati in pediatrie. Super!

  3. Cristina says:

    Si eu i-am facut lui bebe analize de sange- hemoleucograma- la 2 luni, era suspectat de anemie, ceea ce si are…tot la Medlife…si ne-au luat sange capilar, din degetel…poate la el s-a putut lua fiindca era mai mic? Si noi trebuie sa repetam la urmatorul control, sa vedem daca mai trebuie sa luam fier, dar nu sunt stresata, prima data nici n-a sesizat ca i-a luat sange.

    • Ella says:

      Bine ca mi-ai spus .. chiar voi intreba tura viitoare, tot pentru hemoleucograma. Eu am spus atunci, dar asistenta mi-a spus ca nu se ia din deget. O sa intreb daca este importanta varsta. Ar fi tare bine daca s-ar lua din deget, pentru ca scutesti copilul de un stres foarte mare

      • cristina& stefan says:

        Buna ! nu stiu daca ai aflat raspunsul intre timp dar se poate lua sange din degetel in Medlife – laboratorul din Budimex,dar si in sediul lor din Grivita. Noi am facut-o de 2 ori cu baiatul cand avea febra mare sa vedem nr de leucocite. Stiu ca se lucreaza rapid hemoleucograma, camd in 5 min iti da rezultatul, chiar mai repede, insa nu stiu dc se mai poate lucra si altceva din cantitatea aceea mica de sange. Daca te duci la Budimex e bine sa treci intai pe la asistente ca sa intrebi cat sange pot lua, cum te ajuta asta pt analzele care le doresti, apoi achiti etc. In Medlife Unirea unde mergem noi de obicei nu se practica testul din capilare pt ca nu au la indemana aparatul sa si lucreze. In orice caz cu greu uita ei experientele gen montat branula, recoltare sange si depinde si de venele lor, apoi de inspiratia si experienta asistentelor, nu am auzit de doctor care sa faca asta. De exemplu am vazut asistenta care a luat sange din mana, nu la jumatatea bratului. Alta la Victor Babes a asezat copilul pe spate cu mana atarnand pe pat in afara si asa i-a luat, ce-i drept i s-a umflat o galca dupa, se pare ca s-a incordat. Era vorba de nepotul meu, i s-a retras usor usor.
        As fi vrut sa mai scriu ceva despre gradinite pt ca am vazut descrierile tale si zilele astea urmez si eu un traseu identic pt baiatul meu de 3 ani. O sa mai revin, sper ca lui David ii merge bine la Eurokid, nu ai mai scris despre asta.
        Cristina

      • Ella says:

        @cristina&stefan
        Multumesc pentru informatii. Nu am mai scris de mai mult de o luna pe blog, intre gradinita, copil, casa si serviciu abia imi ramane timp sa dorm :). De atunci i-am mai luat o data sange, la fel ca prima data, tot asa de urat a fost. Dar multumesc pentru update, cand va mai fi nevoie o sa incerc sa fac asa mai intai.

        In ceea ce priveste gradinita, David s-a acomodat foarte bine. A avut noroc de o educatoare cu care el relationeaza foarte bine si cu a carei fetita s-a si imprietenit foarte bine. Asa ca, pana acum, totul e bine cu Eurokid-ul. Mi s-a imbolnavit mai rau o singura data, cand a fost nevoie sa il tin acasa cateva zile, dar in rest suntem bine.

        Vad ca ai scris acum ceva timp, cum merge turul gradinitelor? Ai scris undeva despre ele?

  4. cristina says:

    salut ! am vazut raspunsul tau, intre timp am fost si noi la budimex cu nepotul si au spus ca doar hemoleucograma rapida o pot face din sangele din deget, pentru alte analize nu ar fi suficient. El a stat relativ linistit la recoltare, chit ca era doar cu mama si cred ca conteaza ca a mai trecut prin asta de vreo 3-4 ori, o data cu varsta incep sa inteleaga si sa se teama mai putin. Era si f slabit si cred ca a accceptat pur si simplu fara sa mai protesteze. Cu fimeu se intampla sa tipe sa se supere si sa urle, dar se calmeaza repede la final, cand primeste ceva…evident ce ii place.
    Despre gradinite ce sa spun ? eram curioasa cum s-a acomodat copilul tau, spuneai parca cum ca ar fi venit mai multi copii si de la Ursuletul de plus de pe Alinisului, sediul lor de la Cutitul de Argint s-a inchis, eu am mai fost doar la Paradisul Copiilor si la cea la care l-am si inscris pe Stefan, care are 3 ani si merge de vreo 10 zile. Ideea e ca si noi am mai incercat cand avea 2 ani fara 2 luni, apoi peste o luna, apoi peste 3 (timp in care i-am dat brohovaxom, septilin, isoprinosine, esberitox), pana la urma dupa otita cu puroi, amigdalita etc a fost operat de polipi la inceputul lui aprilie si nu s-a mai imbolnavit asa sever in cele 2 luni scurse de atunci. Doar curs nasuc la greu, se pare ca sunt de vina si alergiile.
    In sfarsit, desi ma gandeam sa merg si la Eurokid – nu prea imi era comod drumul ca nu avem masina, am gasit o gradinita care isi incepuse activitatea prin martie, nou deschisa, curata, care m-a incantat sub aspectul „istoricul bolilor” sper eu sa nu se imbolnaveasca ca in alte dati. E drept ca a mai si crescut, ca e cald afara, ca nu mai pune mana sa duca la gura orice, dar oricum pt mine conteaza. S-a dus intins in primele 4 zile, apoi a venit wk-ul si s-a cam rasfatat la bunica in provincie, i-a cam placut libertatea, ca acum ma cam miorlaie. Este f neastamparat, acolo nu s-a format o grupa numai cu copii de o varsta, difera de la 2 la 4 ani, asa incat el fiind vioi ii cam zapaceste, chiar trebuie sa ii scoata pe baietii mai mici din incapare sa poata face educatoarea activitatea obligatorie cu el. Deci o figura. Noi vrem mai mult sa invete sa vorbeasca, asculta multe povesti, e atent dar in rest se zbenguie, vrea sa fie primul, cel care da startul, sa se ia ceilalti dupa el. Sta program lung fara probleme, cand ma duc sa il iau rar a venit din prima, am mai stat la joaca 15 min. Gradinita are ca simbol o girafa, cu asta l-am atras mult la inceput, ca mergem la girafa, el nu vroia la „nitza”, poate la club de distractii, asa ca ii spuneam ca mergem la Yuki, asa se numeste. Sper sa avem succes, macar cateva luni, pana mai creste, se mai disciplineaza, i-am zis azi ca atunci cand va ajunge el intre baieti mai mari o sa isi vada lungul nasului. Te inteleg ca esti obosita si nu mai ai timp de nimic, eu acum stau acasa si simt ca nu imi ajunge timpul oricum, dar cand il aveam si pe el nonstop eram chiar ‘acoperita’ de tot. Daca ii va merge bine voi putea sa imi fac si eu un plan, insa nu am indraznit stiind cat de imprevizibil s-a produs totul cand am mai inceput gradinita acum un an.
    Sper sa citesc numai de bine de la voi,
    Cristina

  5. Ella says:

    De raceli si stat acasa oricum nu cred ca putem scapa complet pana nu cresc ei mai mari. Sper insa sa nu ti se mai imbolnaveasca asa rau de acum incolo. Am o prietena care si-a operat copilul de polipi si, intr-adevar, nu a mai facut raceli urate.

    Cat despre faptul ca e neastamparat, este foarte bine. Parerea mea este ca e mai bine sa fie curios, aventuros, dornic sa le stie pe toate si sa fie in centrul a tot. E mai greu pentru parinti, dar eu incurajez aceasta latura a personalitatii lui David pentru ca sunt convinsa ca il va ajuta mai tarziu. Intr-adevar, e greu sa impui limite unui astfel de caracter, dar vom reusi noi cand vor creste ei mai mari 🙂

Lasă un răspuns

