Gradinita Eurokid

O sa incep seria posturilor despre gradinitele din sectorul 4, pe care le-am vizitat eu cu Eurokid, gradinita unde am ales sa il inscriu pe David. Exista doua sedii, ambele pe Alunisului, una la numarul 125 si cealalta la numarul 159 (aici va fi si piticul meu).

Ce mi-a placut la aceasta gradinita:

  • Este foarte curata. Am fost de doua ori, fara sa anunt decat cu cateva minute inainte. Foarte curat, pentru vizitare primesti papuci din aia de plastic, de spital, care se pun peste incaltari;
  • Camere sunt maricele. Nu sunt imense, ca ar fi si greu sa gasesti o casa cu multe camere mari, pentru toate grupele. Dar sunt camerele cele mai mari din ce am vazut eu. Sunt foarte frumos decorate, cu covoare curate, cu desene, cu mobilier nou, patuturi cu lenjerii simpatice, pe nuante de culori in functie de grupa. O sa spuneti ca nu este asta important, dar contribuie tare mult la prima impresie si la atmosfera pe care o simti inauntru;
  • Au multe jocuri si jucarii. Au inclusiv o masa de fotbal pentru cei mari. Stiu ca activitatea pedagogica este importanta, dar eu consider si jucariile la fel de necesare: sa fie adaptate varstei, sa fie sigure, sa fie moderne;
  • Au grupuri sanitare separate pentru copii si personal iar cele pentru copii sunt pe grupe. Inutil sa spun ca erau si foarte curate, toate;
  • Au bucatarie proprie, probele de mancare se pastreaza iar sala de masa era la fel, curata si cu mobilier adaptat celor mici. Pretentia lor a fost ca David (care va fi cel mai mic din grupa, la 1,5 luni) sa manance bucatele. Eu ii dau cu bucatele de 3 saptamani deja, dar au si blender in caz ca va intampina greutati la unele mancaruri;
  • Este autorizata;
  • Toate educatoarele au studii pedagogice, cele mai multe au si studii superioare;
  • Educatoarele raman cu ei si la nani (este verificata);
  • Au supraveghere online (care acum doua zile functiona foarte bine);
  • Nu au vacanta. Doar sarbatorile legale, eventual si ajunul Craciunului / Anului Nou, dar cam atat.
  • Au program lung: 8.00 – 19.00. Ceea ce inseamna ca nu va trebui ca noi sa ne modificam programul de la serviciu.

Ce mi-a placut mai putin (ca deh, nu pot fi toate perfecte):

  • Nu au asistenta in fiecare zi. Vine o asistenta de 3 ori pe saptamana. Iar partea buna este ca lucreaza la Budimex, spitalul pentru copii. Dar as fi preferat sa existe un triaj zilnic, asa cum se intampla la celelalte gradinite;
  • Imi este teama sa nu creasca numarul copiilor din grupa. Acum este maxim 10 cu doua persoane pe langa ei mereu, dar cand am intrebat, nu mi-au spus clar ca nu vor creste numarul. Ramane de vazut.
  • Curtea este mica. Are multe jucarii de exterior, dar este cam micuta. Compenseaza insa prin apropierea fata de parc.

Ceea ce mi-a placut foarte mult a fost programa educationala si gama de optionale, chiar daca el este mic acum si nu va face niciun optional. Dar m-am interesat si de grupele mai mari pentru ca nu vreau sa il mut de la gradinita, atat timp cat totul va fi in regula.

Incluse sunt:

  • limba engleza si limba germana (chiar si cei foarte mici, din grupa baby, fac un pic de engleza)
  • bune maniere
  • educatie pentru sanatate
  • educatie ecologica
  • traditii si obiceiuri
  • educatie antreprenoriala
  • muzica
  • modelaj
  • gimnastica

O data pe luna au ca invitat o trupa de teatru pentru copii

Gama de optionale cu taxa include:

  • comunicare prin arta teatrala
  • karate
  • dans sportiv, modern
  • balet
  • tenis de camp
  • inot
  • Mind Lab
  • engleza si germana intensiv
  • muzica vocala
  • pian individual

In lunile frumoase, fac si multe vizite la Zoo, gradina botanica, muzee, spectacole de teatru, circ, excursii si tabere.

Un alt lucru care imi place este ca organizeaza zile tematice in care copiii invata multe lucruri despre un anumit animal sau despre un anumit obiect (in prezentarea de la ei au dat ca exemplu „ziua insectelor”) si ca au multe serbari: Sarbatoarea Recoltei, Halloween, Craciun, Ziua Nationala, Mos Nicolae, 8 Martie, Paste, Ziua Europei, 1 iunie, Sfarsitul anului scolar, Ziua Gradinitei etc.

Taxele sunt urmatoarele:

  • Program scurt: 8.00 – 12.00 – 600 lei
  • Program normal: 8.00 – 14.00 – 800 lei
  • Program lung: 08.00 – 19.00 – 1000 lei

Cam asta despre gradinita Eurokid. De sunat suna bine, sper sa nu fiu dezamagita atunci cand David va incepe sa mearga acolo. Dar nu cred ca as gasi gradinita unde sa il inscriu si sa stau 100% linistita. Oricum parca nu imi vine sa cred ca David a crescut si ca deja o sa mearga la gradinita. Mi se pare cumva, ireal, chiar daca il dau mult mai devreme decat se obisnuieste. E acelasi sentiment pe care l-am avut primele dati cand am mers cu el la plimbare tinandu-l de manuta. Realizezi ca iti creste copilul si incerci sentimente combinate: si bucurie, si nostalgie si teama ca in curand nu tu vei fi cea mai importanta in lumea lui, pentru el.

11 Responses to Gradinita Eurokid

  1. cojocarii says:

    suna bine! programul, dotarile, activitatile… totul suna bine!
    Asadar, micutul David calca cu pasi timizi pe drumul academic. 😀 😀 …. Bafta!!
    Asteptam cu nerabare povestile despre gradi… atat cat le vei putea vedea… ca pana sa ajunga piticul sa povesteasca mai este cale lunga… 😉

    • Ella says:

      Multumesc! Am niste emotii! Cred ca in prima saptamana o sa fiu numai cu ochii in monitor, in aplicatia lor de supraveghere online. Dar cu siguranta o sa avem povesti de spus 😛

  2. Încărcată rău programa! Treaba cu monitorizarea online e ff tare. Aşa poţi vedea dacă totul e aşa cum ţi-au descris ei. Cât despre teama ta că în curând nu vei mai fi cea mai importantă persoană din universul lui… hmmm… nu prea cred, totuşi, că va fi atât de curând cum zici tu! Baftă la grădi şi te aştept în parc cd îl vei lua pe David de la grădi :)))
    pupici dulci

  3. Pingback: Gradinita Ursuletul de Plus « Lumea Piticilor

  4. Ioana says:

    Am vazut ca ati mai fost si la alte gradinite, desi parerea despre EuroKid era bunicica… Noi ne-am hotarat sa o dam pe fetita noastra la aceasta gradinita, dar as vrea sa stiu daca v-ati lovit de vreo neplacere ulterior postarii acestei parerei. Noi am fost luni dimineata, fara sa anunatm si ni s-a parut ok. Ne-au dus sa vizitam toata cladirea, ne-au prezentat grupele, in principiu „fara vicii ascunse”. Ce putin pana acum.

    • Ella says:

      Buna Ioana,

      Inca nu l-am dus pe David la gradinita Eurokid. De la 1 aprilie intra la program normal. Saptamana viitoare o sa il duc vreo cateva ore, ca sa se obisnuiasca cu educatoarea si copiii. Nu mi-am schimbat parerea, ba dimpotriva, imi place tot mai mult. Trebuia sa merg cu el, cate o ora – o ora si jumatate in fiecare zi saptamana asta, dar nu am avut analizele lui gata. Am sunat de curiozitate sa vad daca il primesc, pentru asa putin timp si fara :P. Si, desi se vedea ca nu ii face placere sa refuze un client, nu m-a lasat sa il duc fara analize. Este exact atitudinea la care ma asteptam. Asa ca sunt in continuare incantata. La ce sediu si la ce grupa o sa mergeti voi? Si de cand?

      • Ioana says:

        Buna dimineata
        Noi vrem sa incepem de luni (28/03) la sediul de la nr 159, la grupa cea mai mica (Ilinca are 2 ani si 8 luni). Tot de problema analizelor ne-am lovit si noi si n-am putut incepe mai devreme. Am vazut ca tie ti-au spus ca nr max de copii in grupa este 10, in mapa lor de prezentare scrie ca este max 12, iar Ilinca este a 13-a inscrisa, iar cand am intrebat despre asta mi-a raspuns asa „Vor fi inscrisi 12-14 copii iar in cazul in care mai sunt cerinte pentru acelasi nivel de varsta sau merg la sediul celalalt sau vom deschide o noua grupa”. In rest, vom vedea de ce-o sa ne lovim la fata locului….

  5. Pingback: Gradinita Elite – nota 9 spre 10 :) « Lumea Piticilor

  6. Ella says:

    Eu am o prietena care a vrut sa il inscrie acum vreo 2-3 saptamani la grupa mica, la acelasi sediu. Nu au fost locuri si au trimis-o in partea cealalta. Noi o sa venim de vinerea viitoare, tot la sediul de la nr. 159 si tot grupa cea mai mica (baby). O sa ne cunoastem acolo. Sper ca David sa se integreze, pentru ca el nu are decat 1 an si 5 luni si am inteles ca va fi cel mai mic copil. Daca ai timp, revino saptamana viitoare cu pareri despre primele zile. Am maaari emotii :).

  7. Pingback: E greu cu adaptarea la gradinita si integrarea in comunitate :( « Lumea Piticilor

Lasă un răspuns

