Despre leaganele electronice

Daca dai o cautare in google dupa leagane electronice, vei gasi o multitudine de produse, de la 200 lei la 1500 lei. Acum, daca banii nu sunt absolut deloc o problema, poti sa ii iei de care iti place. Totusi, daca bugetul este limitat, dar vrei totusi sa ii iei un leagan (te ajuta pe tine foarte mult), ar trebui sa stii ca modelele la 200-250 lei sunt mai mult decat suficiente. Celelalte, mai scumpe, nu aduc o plus-valoare reala, care sa merite efortul suplimentar.

Iata de ce trebuie sa tii cont, atunci cand cauti un leagan electronic pentru copilul tau:

– greutatea – determina perioada de folosire. Cele mai mult merg pana pe la 9 sau 11 kg;

– sa aiba centura de siguranta si peste umeri, nu doar chilotel, ca sa nu poata iesi din leagan;

– sa aiba o jucarie, ceva care sa ii distraga (si care sa nu poata fi aruncata din leagan);

Si atat. Nu conteaza sa aiba 10 melodii, sunt suficiente mai putine sau chiar deloc. Nu trebuie sa faca minuni. Trebuie sa tii cont si de urmatorul lucru: copilul nu va avea prea multa rabdare sa stea acolo. De aceea nu recomand unul mai scump. Imaginile cu copii care stau fericiti si linistit in leagan este sunt doar atat:  imagini. In realitate, copiii stau linistiti cam prima luna, poate primele doua luni. Pe urma descopera ca se pot misca si sa vezi atunci ce vor dori sa se ridice din leagan si ce or sa mai urle pentru ca ei mereu vor avea alta treaba decat sa stea in leagan.

Si un mare NU, din partea mea, pentru leaganele cu miscare orizontala. Astea sunt bune doar cat e copilul papusa, cat sta nemiscat. Pentru ca atunci cand va deveni receptiv la lumea din jur si va incepe sa urmareasca activitatea din jurul lui, miscarea orizontala ii va da dureri de cap.

Eu o sa vorbesc despre doua modele: cel mai ieftin si cel mai scump.

Leagan electronic Primii Pasi

Eu l-am avut pe cel din imaginea alaturata. Doar ca a fost mult mai ieftin, 220 lei (apropo, de la un cunoscator al domeniului: dupa ce va hotarati la model, cautati in muuuulte magazine, pentru ca preturile difera ffff mult). Este printre cele mai ieftine modele de leagane electronice, dar nu ai nevoie de mai mult.

Are jucarii care pe Piticot l-au stimulat foarte mult sa isi foloseasca manutele. La fel si niste becuri care se aprindeau in mai multe culori si de care este fascinat si acum (are o chestie cu becurile, le urmareste pe toate). Are si cateva melodii iar cand se strange se face ingust si il poti baga dupa o usa, nu ocupa mult.

Singurul defect este prinderea, nu are decat un chilotel, motiv pentru care l-as recomanda pe asta.

Leagan Fisher Price

Un model care mie mi-a placut foarte mult este cel din imaginea alaturata. Este foarte frumos, dar si foarte scump si s-ar putea sa fie bani aruncati pe fereastra. (Nu e cel mai scump insa, exista si unul de 1500 lei). Din proprie experienta, cu cat sunt mai incantata eu de un lucru, cu atat este Piticot mai indiferent. Si nu cred ca sunt singura mama care a patit asta.

Il va incanta la inceput. Se va juca cu jucariile si se va uita la lumini. Pana cand va prinde putere si atunci va trage de ele, cu putere si cu cu sanse reale sa le rupa. Sau pana cand nu va mai avea rabdare sa stea locului.

La Piticot a fost situatia cam asa: in primele 4 luni nici nu a vrut sa auda de leagan. Pe urma i-a placut si, timp de vreo 2 luni l-am adormit in el. Pe urma a invatat sa se miste mai cu talent si nu mai era chip de stat in el. Iar acum, cand deja e mare, mergem la leagan in parc.

Intre ele, sunt n modele care fac exact acelasi lucru. Inca nu am auzit mamica al carei copil sa aiba rabdare sa stea in leagan mai mult de 15 minute (treaz). Asa ca, sfatul meu acesta: daca banii nu sunt o problema, ia unul din asta, ca e frumos. Daca nu sunt o problema, dar totusi nici nu te dau afara din casa, ia-l pe primul. Eu am mai cumparat lucruri doar pentru ca sunt fan Graco si Fisher Price, dar la un moment dat, chestia asta poate sa te usture la buzunar. Iar pentru copil, conteaza sa il balambane ceva, sa dea cu mana intr-o jucarie si eventual sa auda o melodie.

Aaaa, mai e un model:

Leagan electronic si scaun de masa

Modelul alaturat este si leagan si scaun de masa. Si costa mai putin decat am dat eu pe scaunul nostru de masa. Nu l-am testat, dar pare foarte ok.

4 Responses to Despre leaganele electronice

  1. Joe says:

    Si noi tot un leagan de la Primii Pasi am avut. A fost foarte ok…pina cind a evadat din el, s-a scuuurs si l-am gasit sub leagan rizind. Bine, a fost greseala mea ca nu l-am legat, dar daca il legam nu statea…:)

    • Ella says:

      Si eu am patit asta, desi era legat. Doar ca din chilotelul ala iese usor daca se impinge cu spatele. Asa ca al meu s-a dus peste spatar cumva. Si al meu radea …oare ce li s-o parea mai amuzant: alunecatul in sine, pozitia in care ajung sau expresia de groaza de pe chipurile noastre?

  2. Joe says:

    Cred ca spaima noastra e cea mai amuzanta, un fel de „mama in tunelul groazei”! :))))

  3. Pingback: Ce produse romanesti folosim noi « Lumea Piticilor

Lasă un răspuns

